Ontwikkelen van de doorvertaling van het creatief (paraplu)concept met grote praatpotentie voor de introductie van de nieuwe Schijf van Vijf voor verschillende doelgroepen.
Smaak is een kwestie van ontwikkeling. Bij de doelgroep laagopgeleiden blijkt dat deze smaakpapillen onderontwikkeld zijn. Oftewel; ‘wat de boer niet kent da vreet ie niet’.
Met onze creatieve strategie willen wij de bouwvakkers meer laten proeven. Door meer te proeven ontwikkel je je smaakpapillen. Hierdoor is de stap naar een meer divers dieet kleiner gemaakt.
Hieruit door vertaald komen we uit bij de propositie; je lust meer dan je denkt. Als de doelgroep actief meer laten proeven komen zij erachter dat ze meer lusten dan ze vooraf hadden gedacht.
Het hoofdmiddel waarvan gebruikt wordt gemaakt in het concept Alleseter, is de Keet van Vijf. Dit is een schaftkeet die langsgaat bij de bouwvakkers. Zij kunnen dan bij hun lunchmoment ervoor kiezen om de eigen lunch in te leveren voor een uitdagende lunchbox (1 t/m 3). Deze keet komt langs als je bent geselecteerd uit de call-to-action op facebook. De call-to- action zal bestaan uit een filmpje van een guerilla actie met Maxim Hartman, waarin de Keet van Vijf wordt gepromoot. Als je hieronder laat zien dat jij ook geïnteresseerd bent in de Keet van Vijf bij jouw bouwplaats, maak je kans om te winnen.
Als je box 3 hebt gekozen heb je bewezen een echte alleseter te zijn. Als bewijs krijg je een heus plakplaatje met de tekst alleseter. Hierdoor word je een levend stukje promotie van de alleseter campagne. Ook na de werkdag zal alleseter het gespreksonderwerp zijn.
Bovenin het hoofdmiddel de Keet van Vijf. Deze wordt bekend d.m.v. een guerilla actie. Deze wordt gepost met een call-to-action waarin andere bouwvakkers worden uitgedaagd om de keet uit te nodigen zodat ook zij kunnen laten zien dat ze alleseters zijn. De bouwvakkers doen dit door te laten zien hoe de eigen lunch eruit ziet. Als de keet langskomt wordt ook hiervan weer een filmpje gemaakt met wederom een call-to-action. Op deze manier is de cirkel compleet.