Van Gils | Case

Van Gils I is in maart 2018 geintroduceerd. Het (traditionele) medialandschap wordt gedomineerd door de grote parfummerken. Van Gils Perfumes will als enige parfummerk van Nederlandse bodem op een andere manier opvallen. Om voor Van Gils I een extra boost media aandacht te genereren, waren ze op zoek naar creatieve ideeen die impact hebben, PR-waardig zijn en de doelgroep activeren tot aankoop over te gaan.

Alle parfummerken doen hetzelfde. Altijd weer die perfecte man die iedereen begeert. Van Gils wil non-stereotype zijn, maar gaat hier wel in mee.

Inzicht:
Parfummerken gebruiken modellen waarmee de “gewone” Nederlandse man zich niet kan identificeren.

Strategie:
Met “Van Gils I” kun je ongegeneerd jezelf zijn.

Maar hoe kun je als man jezelf zijn met al die verwachtingen.

Belofte:
Van Gils I verbreekt deze verwachtingen, zodat jij ongegeneerd jezelf kunt zijn.

Concept:
I DON’T CARE.

ServicesArt Direction Year2018