Het Calvé Atelier

Instagram is booming, bijna iedere student gebruikt regelmatig Instagram. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw post opvallen tussen al andere posts. Vooral foodposts zijn vaak allemaal hetzelfde. Dezelfde saaie van bovenaf genomen foto van je bord eten. Calvé zorgt met haar nieuwe sauzen ervoor dat jouw post opvalt tussen de rest. Maak van jouw gerecht een kunst werk en misschien kom je wel terecht in de Calvé galerij. Zo werkt ons Idee
De vraag was:
“Zorg ervoor dat foodies de nieuwe Calvé sauzen: ‘Harissa, Habanero, Chipotle’ delen op Instagram”.
Voornaamste resultaat onderzoek
Alle ‘foodie’ foto’s op Instagram lijken op elkaar, er zit weinig originaliteit in verwerkt.
Doelgroep-afbakening
Actieve foodies tussen 18 – 25 jaar op Instagram.
Inzicht
Foodies kunnen zicht niet meer onderscheiden op Instagram
Strategie
Door het gebruik van de nieuwe Calvé sauzen krijgen foodies de mogelijkheid om zich te onderscheiden van rest.
Propositie
Iedere gerecht verandert van een culinaire foto in een waar kunstwerk.
Concept
Het Calvé Atelier – “Van Culy naar Kunst”
Hoofdmiddel
Instagram en de hashtag #HETCALVEATLIER
Ondersteunende middelen
Evenement – Kunstenaars komen samen op 10 oktober 2016. Tijdens dit evenement wordt een levensgroot Atelier opgezet, waar gerechten omgetoverd worden tot ware kunstwerken. En dit alles enkel door de nieuwe sauzen van Calvé.